NH - att leda.



Minns ni när jag berätta om NH tidigare om att leda?
Här har ni en film som nästan är hel efter vad jag träna mina flickor - För mig grunder, att leda, transporteras
mer lek av det hela samtidigt som häster lär sig vem som bestämmer & det är kul, här har dem endå kommit väldigt långt i sin träning då hästen lyder direkt en häst som inte vet mkt eller vill som sakt inte visa respek för sin ägare går det inte så här fint från början men med träning går allt right? Ha bara tålamod, Men som sakt en grund att på börja med NH visa vem som bestämmer, utan slag, spön etc på ett naturligt sätt lära hästen visa respekt och lära sig vem som är ledaren, Utan bestraffningar, Enda bestraffningen du använder är rygga 2 max 3 steg sen börja om :)

NH - Natural horsemanship det här jobbade jag mycket med mina två hästar att leda,
(& Transportera då islandshästen min inte tyckte om transportern så fort vi skulle iväg var vi tvungna starta 2 timmar innan träning.)
När du går brevid din häst ska den veta att jag bestämmer  - jag är ledaren.
Mina hästar var som hundar & förstod vem som bestämde in och ut ur hagen gick dem utan grimma,
Mina fina flickor :p  Dem fick lära sig den hårda men rättvisa skolan xD

 (många brukar se ut som frågetecken när dem frågar mig vad jag gjorde i NH och jag svarar mest bara grunder xD) Så jag måste förklara vad grunder för mig är ;

att leda din häst.
sadel träningar osv
kunna transporteras.
Dvs när jag står på mark och tränar hästen på backen ;) .
NH i ridningen är lite mer komplicerande än vad jag orkat med att lära in ordentligt, men äre nån som vet en kurs i NH så KOMMENTERA KOMMENTERA!!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0