Vad stå NH för?

NH är en förkortning på Natural horsemanship vilket ungefärligt betyder på ren svenska; naturligt handhavande av hästar!  & vad gör man då?  Det kan man säga är lära om hur man kan arbeta med hästar på ett mer naturligt sätt alltså ryttaren utövar det på ett så naturligt sätt som möjligt för hästen genom att ryttaren utbildas i hur hästen beter sig & hur dem tänker. Detta går mer ut på att man ökar sitt sammarbete med sin häst och kommunicerar på ett sätt som hästen förstår, Du förstår din häst på ett mycket djupare plan som tex hur hästen uppfattar din omvärld   samt uppfattar saker och ting!  NH är ett syfte att öva på hästens psyke och utveckla en relation mellan häst och ryttare! 
 
HorsemanShip!
Med horsemanship menar man att man förstår hur man kan bygga upp en relation mellan hästen och människan. Detta innebär att du har lärt dig hur hästen reagerar och agerar och hur man du kan undvika problem genom att ha kunskap om hästens natur. Dina goda hästkunskaper behövs för att rätt hantera din häst i alla  situationer du råkar ut för vid utövande av all slagshäst sport och all annan verksamhet där hästen används.


Nu vet ni det iaf, Lite övningar tips och trix kring NH kommer upp senare som jag utövade på mina hästar & vad det gav för resultat på dem!  Bra va ? :) 
& är det nån som vet en NH utbildning eller PNH utbildning här i norrköping då jag är super intresserad av att lära mig mer om NH,  så kommentera gärna,
var när och en kontakt :)  
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0