Nej till skulder!

Alltså jag förstår inte, Hur kan man skuldsätta sig ända upp till öronen? Ligga hos kronofogden och räntan bara dras var dags om går och skulden dubblas & sen sitter man på pengar men låter sig endå skuldättasa och ignore sina räkningar, jag förstår inte allt blir ju så himmelens svårt att få lägenheter, inge abonnemang etc ah ni förstår vad jag menar! Usch, Men har man inte råd att betala sina skulder varför inte ta tag i dem och göra en avbetalningsplan på kanske 100 kr i månaden, De har man väl eller? Alltså alla har vi varit unga och dumma tagit ett abonnemang tex gjorde jag när jag var 18 för vilka pengar då? hade ju inga pengar och jag sket i räkningarna ja och abonnemanget stängdes telefonen spärrades, hmm.. när jag börja jobba första jag gjorde va att ta tag i skulden och betala av den, den hann aldrig hamna hos kronofogden som tur va sen en skuld från sjukhusvistelser häller inte de hos kronofogden utan det e sånt jag har avbetalningsplaner på och betalar 300 kr i månaden och jag e arbetslös, Nej hörre ni ta tag i era skulder alltså jag lovar man mår så mycket bättre av att inte få räkningar och påminelser :P Utan bara en räkning alternativ två stycken i månaden, + mitt Abonnemang jag har idag 3 räkningar i månaden räcker gott och väl inga påminelser eller räntor som ligger och dras Så gör ni nu det samma också ta tag i räkningarna era innan de går för långt :) Jag lärde mig iaf en läxa men jag hade turen och fick inte prick eller kronan efter mig man blir så mycket friare om man sköter sig ;)
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0