Första gången på Häst ryggen på några månader!

Suttit upp på Tyrone idag första gången, Eftersom jag börja hjälpa Kim när han precis skadat sig så var han ju inte rid bar då så då vart det bara stall sysslor och massa gos och vård med honom, Egentligen så är det ju perfekt att börja med en häst så, Att man får lära känna varandra innan man hoppar upp i sadeln så man känner sig trygg från marken och sen börja jobba på med att känna varandra upp i från :)  Vart bara skritt idag eftersom Kim gick med självklart och sen måste han få chansen att bygga muskler och få upp flåset lite, sen äre ju Vinter och det finns inte så mycket att rida på på banan & första gången man hoppar upp på nåns häst så tycker jag att ägaren till hästen ska självklart vara med :) Några små skutt fick man känna på också, vad som hände vet vi inte men nånting vare som fick honom att ta några glädje skutt.  :) Nu ska jag ha Tyrone hela helgen och få se då hur han är om jag får lov att springa av honom innan jag hoppar upp eller så, jag är inte sån att jag blir rädd för att hästen sticker eller hoppar o far, bockar eller blir avslängd eller så, Men eftersom det e första gången jag rider han idag och ev 2a imorgon så kan det ju vara dumt att hoppa upp när jag inte vet exakt hur han reagerar och så så kan de ju för säkerheten vara bra att låta han springa av sig lite först så vi inte får va med om en olycka det första vi gör när vi e ute själva :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0