Nybörjar hoppning!

När man är nybörjare i hoppning alltså du ska precis lära dig hoppa så tycker jag Caprilli-banor är jätte bra start (OM du har en häst som redan kan hoppa),
det är en bana med låga hinder samt bommar på mark lite mer som ett kort dressyr program, Dressyr är jätte viktig för att hoppningen ska fungera :) Det är jätte svårt att rita upp en bra Caprilli bana här så jag googlade fram en bra bana du kan börja med, Men jag rekomenderar att du inte gör detta själv hellst med någon som kan rätta dig om sits och så, Balans är också super viktig i hoppningen!

 
Avstånden på bommarna / Hinder beror ju lite också på vad för typ av häst du har och hur stor i stegen hästen är, därför rekomenderar jag att du första gångerna har med dig någon kunnig instruktör eller någon mamma/kompis eller så som kan hjälpa dig med avstånd och så där & som sakt kan hjälpa dig med sittsen, blicken osv! Denna bana är med LÅGA hinder ca 20 cm, Kom ihåg att efter landning av ett hinder fokusera med blicken och planera ridvägen i god tid till nästa Bom/hinder. Träna mycker balans i dina rid turer det kan du göra när som hällst tex när du tar en sväng ut i skogen, dressyr passet, Före efter din träning, med häst utan häst :)

Lycka till.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0