Att aldrig falla tillbaks igen. - frisk Del 3.

Tiden hos pappa var bra för det mesta, jag slapp polisen, jag slapp bråken och allt det där som gjorde mig otrygg,
Jag hade sålt Skip dum som jag va använde hälften av pengarna för Cannabis pappa tog hälften och drog in på ett spar konto, Jag hade ångest när jag inte rökte mådde som en sop säck med skräp typ, jag var typ själv sunkig mellan åt, Jag börja sommar jobba på en liten affär svart jobbade jag, fick in lite pengar oh yes ennu mer cannabis och supa självklart (dum huvve som jag va) Söp och knarka upp pengarna, Sen börja jag jobba på nattklubb oh ja de va va riktigt kul må jag säga :) Nice arbets kamrater och jag trivdes efter 1 1/2 års missbruk så vare här nånstans jag slutade tack vare min vän hon berätta för sin mamma och fick hjälp den vägen jag slutade utan hjälp eller? jag träffade på jobbet en kille han va DJ på nattklubben sågs mellan åt och umgicks och tjaffsa mellan åt, sedan hände det som inte fick hända, - Jag blev gravid!! & nu känner jag att ni fått en jääävligt översiktlig historia på mitt liv, För jag berätta aldrig om aborten jag gjorde, 5 månader tidigare innan jag träffa denna kille gjorde jag en abort, ja jag kunde ju inte föda ett barnjag hade brukat cannabis med och druckit massa alkohol så jag gjorde ju aborten och för mig då va självklart jag skulle inte ha barn, jag var bara 18, det var nu jag levde livet så abort var bestämt redan och fick gå på undersökning för att se vilken vecka jag va i och chocken kom när jag redan var i vecka 11 alltså läkarna sa åt mig att jaghar inte mer tid att tänka utan jag måste bestämma mig för abort får man göra fram till vecka 12 eller nått sånt sen måste man ha ett jävligt bra skäl till varför man ska göra abort senare, men aborten gjorde jag redan dagen efter, Jag sövdes, kunde inte tänka klart, hade panik när jag vakna slangar överallt och baah ville hem och brevid satt en polare och grät för hon hade gjrot samma sak som jag tidigare och jag grät och grät och grät drog från sjukhuset och påväg ut mötte jag en annan kompis som skulle hälsa på mig men jag hade ju dragit så vi skynda där i från eftersom jag inte fick, gick raka vägen hem, sov bort hela dagen ringde och skällde ut min polare för jag hade fått för mig att hon hade stuckit i från mig och var bara kaos jag va ensam, och till slut kom hon o mötte mig på kvällen för hon tyckte inte jag skulle va ensam, jag ville ta livet av mig, ville hoppa från bro längs vägen, jag hade kaos i tankarna, gick in i väggen men så tillbaka till min andra graviditet det gjorde mig förvirrad och allt blev kaos  ihuvudet och såg bara slutet på mitt liv vad jag en gjorde, så min kompis sa till mig - Jennifer kommer du ihåg för några månader sen hur du tänkte ta livet av dig? Du har precis återhämtat dig ska du ta risken att kanske lyckas ta livet av dig denna gång? då först insåg jag att mitt liv skulle ta slut om jag gjorde en abort till, Samtidigt så var jag ung bara 18år men okej nu visste jag att jag skulle såra killen men jag ville inte dö så jag behöll barnet som förövrigt är i dag snart 5år :) Han räddade mitt liv! När han kom, slutade jag skära mig för första gången i mitt liv kände jag mig lycklig och behövd av någon, den känslan hade inte jag kännt sen jag var 7,8,9 år. Jag fortsatte på mina samtal på vuxen psyk såklart, Sedan flytta jag till umeå börja jobba alvin på dagis, jag fortsatte på psyk men nu förlorade jag många vänner också o de gjorde mig deprimerad jag fick börja gå på psyk mottagningen 9-15 måndag till fredag för att vara "syssel satt" eh ah och hela tiden ha till gång till min psykolog om dem "dumma" tankarna kom, Dem behandla en som ett barn! men till slut när jag var 20 vart jag av med dem, jag vart "frisk förklarad" som dem kallar det så fint tänk de var bara 4 år sen :) Men deprimerad va man ju endå alltid, bråken fortsatte här uppe, soc vart inblandad för alvin och jag hade vistas i den miljön, jag träffa kompisar jag var ute med och samtidigt som jag söp så var de bråk hemma o alvin va där kaos kaos kaos hela tiden..

Fortsättningen kommer i morgon vad som hände med soc och vilka åtgärder dem tog om mina syskon.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0