Dömma efter yrke?

Många kritiserar mig för mitt val av yrke och det jag vill göra? jag vill bli kriminalvårdare so what? vill jag hjälpa människor som vill komma från sin kriminalitet så är väl det bra elr? Just nu gör jag uppdrag år kriminalvården för dem med skyddstillsyn och? Jag kritiserar inte andra för deras yrkes val alla gör det dem vill eller hur? Sen tycker jag har man gjort ett brott och blir dömd för det då går man också ta konsekvenserna för det också, vi har val i livet, antingen följer vi lagen och vi slipper ha med kriminalvården att göra eller så bryter vi lagen och hamnar i kriminalvårdens händer, välj! Och själv tycker jag det är bra att det finns människor som vill hjälpa kriminella, för alla borde få en 2a chans! Tips vill du inte ha nått med kriminalvården och göra för du hatar dem så mkt, sköt dig så slipper du, eenklare än så är det inte.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0